Generation ys på arbejde San Diego’s Search Engine iværksættere

2. oktober 2007. Det er en typisk dag på SEOhaus i de største kontor ligger inden for virksomhedens 1400sqft. plads, medarbejdere sidder i en halvcirkel omkring en trådløs højttaler foretage en opringning.

“Vi skal virkelig fokusere på at forbedre vores PR,” en klient siger, hans stemme på højttaler telefon høres i hele rummet.

“Vi kan gøre det,” siger en af ansatte, et blik ned på den gule notesblok på hendes skød. “Lad os komme op med en løsning.”

Ti minutter senere, når mødet slutter, medarbejderne spredes til deres respektive kontorer, og selskabets ejere, William Senn, 26, og William Canu, 25, tage en kort pause fra deres hektiske arbejdsplaner til at dele, hvad det er ligesom at være iværksætter under 30.

“Vi vokser så hurtigt,” siger Canu, lænede sig tilbage i sin kontorstol og et blik over skulderen på den travle trafik nedenfor på Kettner Blvd. “Det er fantastisk.”

De to Williams, der startede SEOhaus af indtægterne fra deres sidste forretningseventyr postordre DVD udlejning, har set deres virksomhed vokser fra en enkelt værelse med to medarbejdere, (selv) til en lille virksomhed med ca 10 fuldtidsansatte og voksende. Næste uge, vil virksomheden flytte til en meget større kontorpakke ned i hallen.

“Vi er glade for,” siger Senn, en tidligere Google medarbejder.” Væggene i det nye kontor er ved at blive malet lige nu, og det (move) begyndt at føle officielle.”

SEO eller Search Engine Optimization, handler om kunsten at opnå øget trafik, tilstedeværelse og side rankings (dvs. højere søgeresultater) til et websted, og dette opnås ved en række forskellige metoder, herunder, men ikke begrænset til: bygning links, skriftligt og marketing SEO indhold artikler, design social bookmarking, og web.

“SEOhaus er en boutique firma,” Senn forklarer, “vi er specialiseret i tilpassede tjenester, og vores medarbejdere er meget god til, hvad de gør.”

SEOhaus og det er tyve-noget ejere, repræsenterer en stigende tendens i amerikanske business: unge iværksættere gøre en indvirkning på deres respektive industrier og udvikle succesfulde virksomheder inden deres 30 års fødselsdag.

Deres generation, kendt som Generation Y (1981-1995) er en generation af unge iværksættere. Den online publikation Inc.com for nylig udgivet en liste over de “tredive sejeste iværksættere under tredive,” profilering individer, der begyndte deres egne virksomheder—nogle mens stadig bor i deres forældres huse, og har set dem vokse eksponentielt i kun en få korte år.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *